Kościuszko

Spotkanie dotyczące rekrutacji

30 maja 2023

Jubileusz 100-lecia

27 maja 2022

Srebrna odznaka dla Kościuszki!

1 lutego 2021

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Mysłowicach jest wśród 1000 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Liceów i Techników PERSPEKTYWY 2021 i przysługuje mu tytuł „Srebrnej Szkoły 2021”.

Ranking 2021/

 

Biblioteka – Polecane

KSIĄŻKI W JĘZYKU ANGIELSKIM

 

 

Poziom 1

 

Arthur Conan Doyle: Duke’s son

 

 

Poziom 2

 

Oscar Wilde: The Canterville Ghost

Reg Wright: Ear-rings from Frankfurt

Daniel Defoe: Robinson Crusoe

Janet Hardy-Gould: Henry VIII and his six wives

Jennifer Bassett: William Shakespeare

John Christopher: Return to Earth

 

 

Poziom 3

 

Desmond Bagley: Wyatt’s hurricane

Oscar Wilde: The Picture of Dorian Gray

Leonore Fleischer: Rain Man

Jack London: The Call of the Wild

Anne Fine: Madame Doubtfire

George Mikes: How to be an Alien

Tim Vicary: Chemical secret

Frances Hodgson Burnett: The Secret Garden

Tim Vicary: Justice

 

 

Poziom 4

 

Agatha Christie: Murder on the Orient Express

Louisa May Alcott: Little Women

R.L. Stevenson: Dr Jekyll and Mr Hyde

Nathaniel Hawthorne: The Scarlet Letter

 

 

 

Poziom 5

 

Ruth Prawer Jhabvala: Heat and Dust

Jane Austen: Emma

Jack Kerouac: On the Road

Alexander Dumas: The man in the iron mask

P.g.Wodehouse: Jeeves and friends

Mary Stewart: This Rough Magic

Colin Dexter: The Dead ofJericho

 

Poziom 6

 

Reginald Hill: Deadheads

Thomas Hardy: Tess of the d’Urbervilles

Charlotte Brontë: Jane Eyre

Alex Garland: The Beach

John Escott: The fly

Max Allan Collins: Saving private Ryan

John Grisham: The Chamber

 

 

 

ARTYKUŁY DLA NAUCZYCIELI

Janina Janowska. Nauczyciel może pomóc. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 31-34.

Dorota Dziedziewicz. Wspierać: kto, w jaki sposób i z jakim skutkiem?. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 35-40.

Marzena Żylińska. Dlaczego neurodydaktyka?. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 45-53.

Krzysztof Wojewodzic, Andrzej Grzybowski. Nie bój się e-learningu. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 54-58.

Jakub Kołodziejczyk. W sytuacjach konfrontacji. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 83-91.

Wiesław Sikorski. Zachowania niewerbalne w klasie szkolnej. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 113-119.

Marta Melka-Roszczyk. Uczniowie z orzeczeniami i opiniami. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 120-125.

Jarosław Jagieła. Nowy uczeń w klasie. Psychologia w Szkole” 2006, nr 4, s. 23-30.

Wiesław Sikorski. Mowa ciała w klasie. ‚Psychologia w Szkole” 2006, nr 4, s. 39-48.

Jacek Buczny. Motywacja nauczyciela – jak skutecznie działać (część 1). „Psychologia w Szkole” 2006, nr 4, s. 59-70.

Julita Wojciechowska. Gdy Jaś ma tylko tatę. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 4, s. 89-94.

Małgorzata Kossowska. Bezradność intelektualna w szkole. „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 14-19.

Danuta Sterna. Nauka przez ocenianie. „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 35-39.

Przemysław Bąbel. Ocenianie punktowe. „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 40-47.

Anna Piekarska. Mobbing w szkole – interwencja i profilaktyka. „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 49-60.

Beata Dyrda. Gdy uczeń zdolny słabo się uczy. ‚Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 68-74.

Sławomir Trusz. O wychowaniu bez kar i nagród. „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 75-83.

Jadwiga Radwańska. Szkolny „wyścig szczurów”. „Psychologia w Szkole” 2008, nr 4, s. 19-29.

Małgorzata Siekańska. Godnie wygrywać, godnie przegrywać – o rywalizacji nie tylko w sporcie. „Psychologia w Szkole” 2008, nr 4, s. 31-38.

Maria Ledzińska. O niektórych mitach na temat uczniów zdolnych. „Psychologia w Szkole” 2008, nr4, s. 39-46.

Agata Błachnio, Małgorzata Weremko. Uwierz w siebie i nie ściągaj. „Psychologia w Szkole” 2008, nr 4, s. 47-52.

Aleksandra Teliszewska. Jak asertywnie chwalić i krytykować. „Psychologia w szkole” 2012, nr 4, s. 41-47.

Urszula Sajewicz-Radtke. Nieagresywnie o agresji. „Psychologia w Szkole” 2012, nr 4, s. 55-62.

Stephane Clerget. Szkoła potrzebuje miłości. „Psychologia w Szkole” 2012, nr 4, s. 92-97.

Ewa Kaian Kochanowska. Sposoby na spokój. Psychologia w Szkole” 2012, nr 4, s. 125-133.

Beata Krzywosz-Rynkiewicz. Czy można nauczyć odpowiedzialności?. „psychologia w Szkole” 2011, nr 2, s. 7-15.

Małgorzata Mądry-Kupiec. Nauczyciel mówi do ucznia…Co z tego wynika?. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 2, s. 30-40.

Violetta Kruczkowska. Komunikacja bez przegranych. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 2, s. 41-47.

Piotr Bucki. O metodzie projektu. Psychologia w Szkole” 2011, nr 2, s. 82-87.

Anna Rożdżyńska. Wychowawca humor. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 2, s. 130-136.

Anna Oleszkowicz. Wagary ponad miarę. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 3-12.

Aleksandra Lamparska-Warchalska. Odmowa chodzenia do szkoły – problem wychowawczy czy zdrowotny?. Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 13-22.

Anna Radziwiłł, Anna Manturzewska-Grzegorczyk, Kamila Sachanowska. Na co komu rodzice w szkole. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 29-39.

Przemysław Bąbel. Osobowość ucznia. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 41-50.

Jacek Buczny. Różne sposoby na to, żeby uczniowi chciało się chcieć. Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 57-72.

Katarzyna Lotkowska. Uczyć uczniów uczenia się, czyli 3xU. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 73-78.

Grażyna Poraj. Szkoła chora na agresję. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 87-99.

Anna Manturzewska – Grzegorczyk, Kamila Sachanowska. Jak rozmawiać z rodzicami agresywnego ucznia. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 101-103.

Ewa Morawska, Jacek Morawski. Trening Zastępowania Agresji (część 3). „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 105-109.

Małgorzata Pawłowska, Anna Sadłowska. Otyły nie znaczy gorszy. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 123-131.