KSIĄŻKI W JĘZYKU ANGIELSKIM
Poziom 1
Arthur Conan Doyle: Duke’s son
Poziom 2
Oscar Wilde: The Canterville Ghost
Reg Wright: Ear-rings from Frankfurt
Daniel Defoe: Robinson Crusoe
Janet Hardy-Gould: Henry VIII and his six wives
Jennifer Bassett: William Shakespeare
John Christopher: Return to Earth
Poziom 3
Desmond Bagley: Wyatt’s hurricane
Oscar Wilde: The Picture of Dorian Gray
Leonore Fleischer: Rain Man
Jack London: The Call of the Wild
Anne Fine: Madame Doubtfire
George Mikes: How to be an Alien
Tim Vicary: Chemical secret
Frances Hodgson Burnett: The Secret Garden
Tim Vicary: Justice
Poziom 4
Agatha Christie: Murder on the Orient Express
Louisa May Alcott: Little Women
R.L. Stevenson: Dr Jekyll and Mr Hyde
Nathaniel Hawthorne: The Scarlet Letter
Poziom 5
Ruth Prawer Jhabvala: Heat and Dust
Jane Austen: Emma
Jack Kerouac: On the Road
Alexander Dumas: The man in the iron mask
P.g.Wodehouse: Jeeves and friends
Mary Stewart: This Rough Magic
Colin Dexter: The Dead ofJericho
Poziom 6
Reginald Hill: Deadheads
Thomas Hardy: Tess of the d’Urbervilles
Charlotte Brontë: Jane Eyre
Alex Garland: The Beach
John Escott: The fly
Max Allan Collins: Saving private Ryan
John Grisham: The Chamber
ARTYKUŁY DLA NAUCZYCIELI
Janina Janowska. Nauczyciel może pomóc. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 31-34.
Dorota Dziedziewicz. Wspierać: kto, w jaki sposób i z jakim skutkiem?. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 35-40.
Marzena Żylińska. Dlaczego neurodydaktyka?. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 45-53.
Krzysztof Wojewodzic, Andrzej Grzybowski. Nie bój się e-learningu. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 54-58.
Jakub Kołodziejczyk. W sytuacjach konfrontacji. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 83-91.
Wiesław Sikorski. Zachowania niewerbalne w klasie szkolnej. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 113-119.
Marta Melka-Roszczyk. Uczniowie z orzeczeniami i opiniami. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 120-125.
Jarosław Jagieła. Nowy uczeń w klasie. Psychologia w Szkole” 2006, nr 4, s. 23-30.
Wiesław Sikorski. Mowa ciała w klasie. ‚Psychologia w Szkole” 2006, nr 4, s. 39-48.
Jacek Buczny. Motywacja nauczyciela – jak skutecznie działać (część 1). „Psychologia w Szkole” 2006, nr 4, s. 59-70.
Julita Wojciechowska. Gdy Jaś ma tylko tatę. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 4, s. 89-94.
Małgorzata Kossowska. Bezradność intelektualna w szkole. „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 14-19.
Danuta Sterna. Nauka przez ocenianie. „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 35-39.
Przemysław Bąbel. Ocenianie punktowe. „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 40-47.
Anna Piekarska. Mobbing w szkole – interwencja i profilaktyka. „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 49-60.
Beata Dyrda. Gdy uczeń zdolny słabo się uczy. ‚Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 68-74.
Sławomir Trusz. O wychowaniu bez kar i nagród. „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 75-83.
Jadwiga Radwańska. Szkolny „wyścig szczurów”. „Psychologia w Szkole” 2008, nr 4, s. 19-29.
Małgorzata Siekańska. Godnie wygrywać, godnie przegrywać – o rywalizacji nie tylko w sporcie. „Psychologia w Szkole” 2008, nr 4, s. 31-38.
Maria Ledzińska. O niektórych mitach na temat uczniów zdolnych. „Psychologia w Szkole” 2008, nr4, s. 39-46.
Agata Błachnio, Małgorzata Weremko. Uwierz w siebie i nie ściągaj. „Psychologia w Szkole” 2008, nr 4, s. 47-52.
Aleksandra Teliszewska. Jak asertywnie chwalić i krytykować. „Psychologia w szkole” 2012, nr 4, s. 41-47.
Urszula Sajewicz-Radtke. Nieagresywnie o agresji. „Psychologia w Szkole” 2012, nr 4, s. 55-62.
Stephane Clerget. Szkoła potrzebuje miłości. „Psychologia w Szkole” 2012, nr 4, s. 92-97.
Ewa Kaian Kochanowska. Sposoby na spokój. Psychologia w Szkole” 2012, nr 4, s. 125-133.
Beata Krzywosz-Rynkiewicz. Czy można nauczyć odpowiedzialności?. „psychologia w Szkole” 2011, nr 2, s. 7-15.
Małgorzata Mądry-Kupiec. Nauczyciel mówi do ucznia…Co z tego wynika?. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 2, s. 30-40.
Violetta Kruczkowska. Komunikacja bez przegranych. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 2, s. 41-47.
Piotr Bucki. O metodzie projektu. Psychologia w Szkole” 2011, nr 2, s. 82-87.
Anna Rożdżyńska. Wychowawca humor. „Psychologia w Szkole” 2011, nr 2, s. 130-136.
Anna Oleszkowicz. Wagary ponad miarę. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 3-12.
Aleksandra Lamparska-Warchalska. Odmowa chodzenia do szkoły – problem wychowawczy czy zdrowotny?. Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 13-22.
Anna Radziwiłł, Anna Manturzewska-Grzegorczyk, Kamila Sachanowska. Na co komu rodzice w szkole. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 29-39.
Przemysław Bąbel. Osobowość ucznia. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 41-50.
Jacek Buczny. Różne sposoby na to, żeby uczniowi chciało się chcieć. Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 57-72.
Katarzyna Lotkowska. Uczyć uczniów uczenia się, czyli 3xU. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 73-78.
Grażyna Poraj. Szkoła chora na agresję. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 87-99.
Anna Manturzewska – Grzegorczyk, Kamila Sachanowska. Jak rozmawiać z rodzicami agresywnego ucznia. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 101-103.
Ewa Morawska, Jacek Morawski. Trening Zastępowania Agresji (część 3). „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 105-109.
Małgorzata Pawłowska, Anna Sadłowska. Otyły nie znaczy gorszy. „Psychologia w Szkole” 2006, nr 3, s. 123-131.