Kościuszko

NPRCz

13 maja 2018

W roku 2017/2018 zakupiono do biblioteki szkolnej książki o wartości 15 000 zł. Fundusze na zakup nowości wydawniczych uzyskano w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

Zapytaj bibliotekarza o nowości! :)

100% zdawalność w Kościuszce!

1 października 2017

Z wielką dumą i radością informujemy, że wszyscy nasi maturzyści zdali maturę!

 Jesteśmy z Was dumni! Gratulujemy!

 

 

Aktualności

Sukces humanistów w Turnieju Debat Historycznych

27 marca 2018

W dniach 20-21 marca br. w Mieście Ogrodów – Instytucji Kultury im. Krystyny Bochenek w Katowicach odbył się regionalny etap III Turnieju Debat Historycznych.

Drużyna ILO im. T. Kościuszki w Mysłowicach wystartowała w składzie: Adrianna Zipper, Bartosz Matwiej, Konrad Głębocki, Dariusz Wendreński i Szymon Turek. Wszyscy zawodnicy są uczniami klasy humanistycznej – 1d. Po dwóch dniach zmagań turniejowych drużyna zdobyła IV miejsce w rozgrywkach wojewódzkich. Jesteśmy ogromnie dumni z wyniku naszych zawodników, tym bardziej, że wzięli udział turnieju debat oksfordzkich po raz pierwszy. Merytoryczną opiekę nad naszymi licealistami pełniły nauczycielki historii, pani Katarzyna Kurlandt i pani Sylwia Plewa

Turniej Debat Historycznych to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do uczniów szkół ponadgimnazjalnych wykorzystujący debatę oksfordzką, jako narzędzie edukacyjne. Celem projektu jest poszerzenie i pogłębienie wiedzy historycznej na temat ważnych problemów związanych z historią Polski XX wieku, a także przygotowanie młodzieży do aktywnego udziału w życiu publicznym.

Dzięki metodzie debaty oksfordzkiej uczestnicy mają możliwość nauczyć się: patrzeć na zagadnienia z wielu stron, samodzielnie myśleć, budować spójną i logiczną argumentację, występować publicznie, słuchać innych, brać odpowiedzialność za swoje słowa oraz szanować swoich rozmówców. Dodatkowo forma debaty oksfordzkiej nauczy młodzież dyscypliny i kultury wypowiedzi, a także podawania konkretnych i merytorycznych argumentów dla potwierdzenia lub zaprzeczenia postawionej tezy.

Wszystkie debaty oceniane były przez ekspertów i jurorów, którzy zwracali uwagę nie tylko na sposób debatowania w systemie oksfordzkim oraz przedstawienia swoich racji, ale przede wszystkim na dobór merytorycznych argumentów. Historycy IPN zadbali także o odpowiedni komentarz każdej z rozgrywek.

Przygotowane tezy:

1. Przemysł górnośląski miał większe znaczenie dla gospodarki II Rzeczpospolitej niż Niemiec. 

2. Bez pomocy Polski nie udałoby się osiągnąć celów zakładanych w III powstaniu śląskim.

3. Wizja Śląska prezentowana przez Wojciecha Korfantego była korzystniejsza dla rozwoju tego regionu w ramach II Rzeczpospolitej niż wizja Michała Grażyńskiego. ​

4. Pozostanie na emigracji po II wojnie światowej było najlepszym rozwiązaniem dla żołnierzy Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie. ​

5. Gospodarka PRL była gospodarką permanentnego kryzysu.

6. Okres rządów Edwarda Gierka słusznie nazywany jest „złotą dekadą”.

 


-- Powrót do poprzedniej strony --